M

Tjo på er. Nu sitter jag hemma i Motala. Tog tåget hem idag efter vår föreläsning. Det var INTE försenat för en gång skull, vid såna här tillfällen är jag glad att jag inte åker med SJ och att jag inte behöver åka till/från/genom Sthlm eller Gbg där det tydligen är helt kaos nu! Såg på nyheterna igår och där intervjuade dom folk som jobbade på tågen som hade blivit mordhotade och spottade på. Haha fan vad sjukt! Visst att folk är sura över att tågen är försenade eller inställda, men det är ju inte direkt tågvärdarnas fel att det är som det är. Skriv ett argt brev till SJ:s ledning istället som uppenbarligen inte kan hantera sånt här väder!

Utvecklingspsykologin har börjat nu. Det verkar rätt intressant men det beror nog främst på vår lärare. Hon är en jätterolig, engagerad amerikansk-asiatisk tjej som tydligen bor i Sthlm och förstår svenska. Helt plötsligt kan hon bara slänga in ett svenskt uttryck, typ som "fika" eller "självkänsla". Hon är precis som Simon i Design: Simon och Thomas, han kör ju jämt med sitt "vardagsroom" :P

Den här helgen blir lugn, ingen fest iaf. Imorn skulle vi visst käka buffé och efterrätt hos Limpan och kolla på Solsidan. Trevligt med mat och sällskap, kan inte bli fel :)

Usch vad hemskt det är när man får höra jobbiga saker som hänt. Det känns inte som det är verkligt och inte att det kan ske i lilla Motala direkt. Sänder en tanke till alla anhöriga.

Kommentarer
Postat av: linnea

Hej! Vad har hänt hemma?

2010-02-26 @ 22:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0