Min plånbok är borta!

Det var då själva fan att man inte kan få ha sina grejer ifred! Min plånbok försvann igår när jag och Mari var ute på Björnstugan. Antagligen försvann den på dansgolvet, antingen  ramlade den ur väskan eller så var det nån idiot som snodde den. Shit, förstå vilken panik jag fick när jag upptäckte att den var borta! Jag har aldrig förut (peppar peppar) blivit av med något på krogen, varken plånbok, kamera, mobil eller nycklar (vilket jag så fint påpekade när Fabbe tappade bort sina nycklar. Det fick jag ju tillbaka nu iaf).

I alla fall så går jag och Mari runt och letar på dansgolvet och så, vi frågar både bartendrarna, garderobspersonalen och vakterna om dom har sett nån plånbok eller om nån annan har lämnat in en. Men icke. Vi får i alla fall vänta tills alla har gått hem, min garderobsbiljett låg såklart också i plånboken. Vid det här laget är jag både ledsen och förbannad för att jag inte hade bättre koll på plånboken. Just det, jag hade som tur nog numret till Spärrservice inlagt i mobilen så jag kunde ringa typ direkt och spärra mitt bankkort. Smart av mig att lägga in det. Gör det ni med!

När jag äntligen hade fått ut min jacka så hade sista bussen hem gått och utan plånbok blir det lite svårt att ta taxi hem. Så jag följde med Mari hem i stället och sov i hennes bäddsoffa. Kom hem hit för typ en timme sen med hjälp av sms-biljett. Nu har jag i alla fall beställt nytt bankkort och körkort, gjort en polisanmälan och anmält till mitt hemfärsäkringsbolag att plånboken blev stulen. Imorn måste jag fixa nytt ICA-kort, universitetskort och busskort. Egentligen är det helt sjukt hur beroende man är av alla sin små plastkort! Just nu kan jag inte göra nånting. Som tur var hade jag en del kontanter här hemma och sen har jag ju en snäll sambo jag kan låna pengar av :)

Men så mycket extrajobb för mig, och vad fick personen som stal min plånbok ut? Typ 150 spänn i kontanter, ett leg och ett bankkort som är helt värdelösa, ett busskort med typ 50 kr på och en massa rabattcheckar och kundklubbskort. Känns ju inte som en sådär superbra deal direkt. Pengarna skiter jag fullständigt i, utan det är korten som jag inte klarar mig utan. Dessutom har jag tenta på lördag och då behöver jag legitimation för att få skriva den. Som tur var är Fabbe hemma i Bbg i helgen och kan hämta mitt pass i Motala när han åker till Örebro, annars vete fan hur det hade blivit med tentan.

Nu ska jag sluta gnälla om min plånbok och börja tentaplugga istället. Hoppas alla hade en trevligare lördagskväll än jag hade! Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0