Lurre

Den här helgen har varit ovanligt lugn, precis som den förra. Jag och Fabbe har mest slappat. I fredags blev det (såklart!) fredagsmys framför På spåret/Let´s Dance. Jag tycker det är svårt att välja vilket program man ska kolla på, så det är bara att sitta med fjärren i högsta hugg och zappa fram och tillbaka :P I går blev det också lugnt. Lite träning på em och sen en mysig middag på kvällen. Jag tycker faktiskt det är riktigt kul att laga mat nu, framförallt när man har sällskap vid middagsbordet. Det är roligt att prova på nya recept och experimentera med ingredienser och så. Jag kanske har valt fel yrkesinriktning? :P

Idag gav jag och Fabbe oss ut och handlade lite mat på Ica. Gud vad kallt det var ute! Nu när det har varit runt nollan på termometern ett tag så har man glömt bort hur kallt det är med 15 minus.

Nu blir det pluggtime. Jag håller på och läser om minnet just nu, väldigt intressant! Boken säger i princip att man inte kan vara säker på att de minnen man har faktiskt är ens egna och att man har upplevt dem. Minnet ändras varje gång man tänker tillbaka på en händelse vilket betyder att vi egentligen inte kan säga vad vi kommer ihåg och vad som hjärnan bara har hittat på. Läskigt!

Motown i helgen? Allt är möjligt. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0