Pubrunda

Kom hem från stan för ett tag sen. Jag och Mari var och åt lunch på Soleo på Våghustorget. Jag åt en jättegod ceasarsallad med kyckling och Mari tog en sallad med lax och bulgur. Vid 14 mötte vi David och Daniel i Krämaren och gjorde vår psykologilabb. Den gick ut på att vi skulle observera en plats inne i stan i typ 15 minuter och sen skriva ner allt vi kom ihåg. På måndag ska vi jämföra det vi skrev och se om vi minns olika saker. Det ska bli kul att se vad man fokuserar på och om de andra såg grejer som inte jag lade märke till och tvärtom.

Igår hände det mycket grejer. Hade föreläsning 12-16 och stressade sen hem och gjorde mig iordning. Jag hängde på Fabbe och hans fadderpolare + nollor på den traditionella nolle-pubrundan inne i stan. Alla nya nollor och alla faddrar och generaler möts upp inne i stan och blir sen indelade i typ 10 olika grupper. Varje grupp ska sen besöka tre pubar var inom loppet av 3 x 45 minuter och sen möts alla grupper upp på Strömpis och är där resten av kvällen. Det blir min tredje Pubrunda sen jag flyttade till Örebro, och ändå har jag inte varit fadder nån gång och bara nolla en gång. :P Vi besökte Björnstugan, Lounge, Njuta och sen bar det av till Strömpis. Jag hade jättetrevligt och träffade massa roligt folk. Faddrarna tjatade på mig hela kvällen att jag skulle skaffa overall och joina dom på Bärseback, men så långt tänker jag inte sträcka mig i mitt studentliv :P Sen lyckades jag även slarva bort mitt bankkort i ca 30 minuter innan det visade sig att jag hade glömt det på bardisken när jag beställde en drink. Som tur var hade bartendrarna hittat det och jag fick tillbaka det :)

Nu blir det städning här hemma, jag skulle egentligen dammsugit i måndags men har inte orkat/hunnit det än. Nu kan jag inte skjuta upp det längre :P
Puss o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0